08 juli 2024

Optimist: Gezonde school

De Optimist heeft voor de tweede keer het vignet 'Gezonde school' behaald. Vanaf 2021 is de Optimist gecertificeerd Gezonde school op het thema bewegen.

Hiermee laten we zien dat we werk maken van het vanzelfsprekend maken van een gezonde leefstijl op school.

De Optimist heeft speciale aandacht voor het thema Bewegen en zet hiervoor de Gezonde School-aanpak in. Een integrale gezondheidsaanpak waarmee gezondheid terugkomt in de lesstof, in de schoolomgeving, in signalering en in het beleid. Een échte Gezonde School, als groeiplaats voor een gezonde en vitale samenleving. Met gezonde kinderen die lekker in hun vel zitten, gezonde keuzes maken en opgroeien tot volwassenen voor wie een gezonde leefstijl vanzelfsprekend is.

Het programma Gezonde School is een unieke samenwerking tussen de PO-Raad, VO-raad en MBO Raad, het RIVM en GGD GHOR Nederland. Wil je meer weten over (het vignet) Gezonde School? Kijk dan op www.gezondeschool.nl/vignet of neem contact op met de Gezonde School-adviseur van de regionale GGD.

Preview foto