30 september 2024

Kinderboekenweek en Voorleeswedstrijd

Kinderboekenweek en voorleeswedstrijd

Maandag 30 september was de aftrap voor de Kinderboekenweek. Voorlezen bij de kleuters in de zitkuil was een van de activiteiten. Het thema: ‘Lekker eigenwijs’, is een heerlijk onderwerp om met de kinderen te bespreken, voor te lezen en er activiteiten over te organiseren. Het boek ‘demol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept’ was een hilarische opening in de kleuterbouw. Meester Remco las uit dit heerlijke prentenboek voor. Voor de oudere groepen is de voorleeswedstrijd elk jaar een spannend onderdeel. De finale, welke wordt gelardeerd met heel veel zelf geschreven gedichten van de kinderen, vindt dit jaar op 9 oktober plaats. Bij elk lokaal hangen ‘raadgedichten’ en een foto van de juf of meester… met een boek. Lezen, plezier in lezen en samen genieten van het verhaal, zijn prachtige ingrediënten van de Kinderboekenweek.

Preview foto